Witaminy niezbędne ciężarnej kobiecie

Witaminy niezbędne ciężarnej kobiecie

Redakcja

2016-09-11

brak komentarzy

Zastanawiasz się, jakich witamin potrzebuje kobieta będąca w ciąży? O tym przeczytasz poniżej!

Żelazo w ciąży

Okazuje się potrzebne do budowy tkanek płodu, a szczególnie czerwonych ciałek krwi. Jeżeli systematyczna kuracja dietetyczna mamy nie posiada wystarczająco ogrom owego pierwiastka, zagraża jej anemia.

Najskuteczniejszym bogactwem żelaza okazuje się niskotłuszczowe czerwone mięso, mimo wszystko trzeba je podmienić innymi wyrobami, takimi jak jaja, fasola oraz zielone jarzyny - szpinak, brokuły, szczaw. Szczególnie liczna w żelazo jest także wątróbka, ale posiada ona więc wiele wit. A, która w zbyt dużej ilości może okazać się niezdrowa dla potomka.

Poznaj także warzywne koktajle oczyszczające organizm

By nie ulec anemii, ciągle w tym czasie urodzeniu dziecka podaje się doustne suplementy żelaza.

Wapń w urodzeniu dziecka

Przydaje się do budowy kości płodu. Jeżeli w żywności jest go za niewiele, potomek zdobywa go z żołądka mamy, co pogarsza jej zęby oraz kości. Świetnym bogactwem wapnia jest mleko - należy filiżanka na dzień.

Jeśli nie uwielbiasz mleka, możesz je podmienić jogurtem oraz serami, a jeżeli jesteś na nie uczulona - zielonymi warzywami, fasolą oraz migdałami. Trzeba także zażywać wapń w formie pigułek.

Wit. C w urodzeniu dziecka

Bo ciało jej nie gromadzi, musi się ona odnaleźć w codziennym menu. Okazuje się wymagana do poprawnego rozwoju tkanek płodu, a więc umożliwia absorpcję innych istotnych substancji wzmacniających, przykładowo żelaza. Obecna jest między innymi w owocach cytrusowych, truskawkach, czerwonych pomidorach, zielonych jarzynach liściastych.

Najskuteczniejsze jedzenie na moment urodzeniu dziecka

Racjonalna oraz zróżnicowana kuracja dietetyczna nie powinna być oznaką kuchennych ekstrawagancji. Należy jeść dużo warzyw, jeść to, co prosto ogólnodostępne, tanie oraz nieskomplikowane w przyrządzaniu.

  • Czarna fasola - smaczna, całkowita białka, włókna pokarmowego, potasu, żelaza, foliowego kwasu oraz tiaminy.
  • Ciecierzyca - nasiona korzenia strączkowej. Trzeba ją wykupić także ugotowaną (w puszce). Posiada wiele białka, a więc żelazo, cynk oraz kwas foliowy.
  • Kuskus - drobna kasza, mająca wiele włókien pokarmowych, białka oraz żelaza.
  • Pełnoziarniste wyroby piekarskie - doskonałe kopalnia włókien pokarmowych oraz witamin z zespołu B.
  • Płatki owsiane - perfekcyjne na problemy żołądkowe. Obejmują więc wiele foliowego kwasu, żelaza oraz wit. B6.
  • Szparagi - owe letnie jarzyny są nad wyraz bogate w wit. C.
  • Kapusta - okazuje się o niskiej zawartości kalorii, a kryje w sobie ogrom wit. C oraz foliowego kwasu.
  • Czerwona papryka - posiada dużo więcej wit. C aniżeli świeże owoce cytrusowe, a więc wiele beta-karotenu.
  • Kartofle - skuteczne kopalnia cukrów oraz wit. C. W szczególności odżywcze są ugotowane lub pieczone w mundurkach.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieDietaCiąża