Mieszanie leków z alkoholem

Mieszanie leków z alkoholem

Redakcja

2016-09-15

brak komentarzy

Z alkoholem nie powinno się mieszać medykamentów, nawet leków sprzedawanych bez recepty – te także są dość niebezpieczne. Niektórzy bezpośrednio przed zabawami różnego rodzaju odstawiają tabletki, które biorą każdego dnia, bo wiedzą, że będą spożywać wysokoprocentowe trunki. Ta sytuacja może spowodować dużo ubocznych efektów dla zdrowia. Przekonajmy się, które środki farmakologiczne zmieszane z alkoholem są w szczególności niebezpieczne.

Doustne tabletki na cukrzycę

Medykamentów przeciwgrzybiczych oraz antybakteryjnych nie może się mieszać z alkoholem, bowiem wysokoprocentowy trunek redukuje ich efektywność. Nie powinni po niego sięgać także chorzy na cukrzycę. Efektem połączenia z doustnymi substancjami przeciwcukrzycowymi okazują się: bóle głowy, mdłości, wymioty, tachykardia, a więc hipoglikemia.

Czytaj także: Uzależnienie od cukru - objawy prawdziwego głodu narkotycznego

Tabletki uśmierzające ból wydawane bez recepty

Picie trunku po przyjęciu leków paliatywnych i przeciwzapalnych może popłacić podrażnieniem błony śluzowej żołądka, krwotokami czy pojawiającymi się nadżerkami. Nie powinno się także mieszać alkoholu z paracetamolem. W tym kwestii może dojść choćby do przeciążenia wątroby. Alkohol redukuje także krzepliwość krwi.

Tabletki na reakcje alergiczne i grypę oraz kapsułki antykoncepcyjne

Do ubocznych rezultatów dochodzi także po kombinacji trunku z substancjami przeciwhistaminowymi, a więc składnikami o oddziaływaniu przeciwalergicznym. Skutkiem okazuje się wzmożona ospałość i notoryczne zawroty głowy. Niekoniecznie bezpieczne jest także mieszanie alkoholu z syropami na kaszel, które zawierają kodeinę. 

Czytaj także: Główne mity na temat glutenu

Często spotykanym tematem okazuje się także spożycie trunku przez panie przyjmujące kapsułki antykoncepcyjne. Uspokajamy – nie tracą one swojej efektywności. Inaczej kwestia prezentuje się mimo wszystko, gdy nadużyjemy alkoholu. Wówczas powiększa się niebezpieczeństwo pojawienia się wymiotów - jeżeli wystąpią bezpośrednio przed upływem 3 h od przyjęcia kapsułki, jest znaczne ryzyko, że tabletka nie wchłonęła się w całości. W takim wypadku zostaje antykoncepcja dodatkowa.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie