Jak odżywiać się w ciąży? 10 zasad zdrowej mamy

Jak odżywiać się w ciąży? 10 zasad zdrowej mamy

Redakcja

2016-10-30

brak komentarzy

Co musi spożywać kobieta podczas ciąży? Mięso, wędliny, mleko a także przetwory mleczne, ryby, warzywa i owoce, produkty zbożowe, kasze, zdrowe napoje. Poznaj 10 zasad dobrego odżywania dla ciężarnych.

  1. Jedz 5-6 posiłków na dzień co 3-4 godziny. Jeżeli czujesz ssanie w żołądku możesz pozwolić sobie na małą przekąskę.
  2. Ustal systematyczne godziny jedzenia, przykładowo 8.00 śniadanie, 11.00 drugie poranny posiłek, 14.00 obiad, 17.00 podwieczorek, 20.00 posiłek wieczorny.
  3. Dzień rozpoczynaj od białkowego porannego posiłku, przykładowo zupy mlecznej, płatków owsianych, chudego twarogu lub jajek.Kolację staraj się jeść najpóźniej 2-3 godziny bezpośrednio przed położeniem się spać, lecz nie kładź się spać głodna.
  4. Jeżeli cierpisz z powodu ciążowych mdłości nie zapominaj o małej przekąsce przy łóżku, przykładowo krakersy, mała kanapka lub owoc.Jeżeli męczy cię zgaga unikaj cytrusów, przesłodzonych ciast a także soków z owocami.
  5. Do któregokolwiek daniu staraj się dołączyć warzywo lub owoc. Duża ilość włókien pokarmowych w diecie przeciwdziała nieprzyjemnym obstrukcjom.
  6. Jedz składniki, na które masz ochotę. Ciało przez tzw. ciążowe kaprysy podpowiada czego mu brakuje w diecie.
  7. Stroń od tuczących, smażonych a także ostro przyprawionych pokarmów i produktów mogących wywoływać alergie.
  8. Wybieraj dobre tłuszcze roślinne, przykładowo oliwę z oliwek lub olej z pestek winogron. Stroń od przesłodzonych a także z bąbelkami płynów i tzw. energy drinków a także trunku. Zastąp je sokami owocowymi a także warzywnymi, wodą niegazowaną lub naparami z kopru włoskiego, rumianku, mięty lub melisy.
  9. Uważaj na zioła, nie wszelkie okazują się zalecane w stanie błogosławionym.
  10. W ciąży rozpocznij dzień od obfitego porannego posiłku. Jest to główne jedzenie  przez cały dzień, bo przynosi Ci siłę wskazaną do jego aktywnego spędzenia. Istotne okazuje się także to, abyś w trakcie jadłospisu na rzecz kobiet w stanie błogosławionym spożywała co najmniej dwa ciepłe dania na dzień i mało obfity wieczorny posiłek. Ten ostatni posiłek musi okazać się lekki, bo nasz brzuch w nocy nie pracuje tak „wydajnie” jak przez cały dzień.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieDietaCiąża