Dieta karmiącej matki

Dieta karmiącej matki

Redakcja

2016-12-16

brak komentarzy

Jeżeli karmisz piersią powinnaś spożywać ostrożnie, by potomka nie nabawiło się kolki lub uczulenia. Ale twój zestaw dań nie może okazać się monotonny oraz marne. Przeciwnie, kuracja dietetyczna mamy karmiącej piersią musi posiadać zróżnicowana oraz racjonalna.

Czy w czasie karmienia piersią powinnyśmy jeść więcej?

W okresie konsumowania niemowlęcia ciało wymaga dużo więcej siły niż w trakcie ciąży, mniej więcej o 200 kcal. Ale jeżeli po ciąży została ci duża otyłość, nie powiększaj ich odżywczości metody – w ten sposób prędzej wrócisz do optymalnej wagi (spożywanie wyszczupla!). Nie należy precyzyjnie liczyć kcal ani zbytnio najadać się – zwyczajnie spożywaj do syta, twój ciało sam zamelduje ci wyższe wymogi zwiększonym łaknieniem.

Najlepsza dieta dla karmiącej matki

Czy muszę usunąć jakieś składniki, by nie uczulić potomka? Fudamentalna zasada na początkowe tygodnie brzmi: zbilansowana dieta karmiącej matki przejawia okazać się jak w szczególności zróżnicowana, ale lekka. To znaczy wyeliminowanie dań smażonych, tuczących oraz wzdymających na rzecz gotowanych oraz nietłustych. Powód? Żołądek i jelita dziecko okazuje się dodatkowo niedojrzały oraz łagodny, a oraz ty osobiście powinnaś wszak dojść do siebie po rozwiązaniu lub cesarce. Odradzamy również składniki wysoko modyfikowane ze względu na ogromną ilość kalorycznych tkanki tłuszczowej trans, węglowodanów, barwników oraz konserwantów (słodkości, kupione ciastka, zupy w proszku, potrawy takie jak fast food, margaryna).
Oprócz tego specjaliści od diety nie radzą eliminowania na wszelki wypadek konkretnych czynników (chyba że osobiście jesteś uczulona przykładowo na spożywanie czy orzechy). Im zdecydowanie bardziej urozmaicony menu matki, tym nadmierna szansa, że jej ciało otrzyma wszelkie wymagane substancje odżywcze. Po upływie początkowych tygodni sukcesywnie możesz wracać do swojej zwyczajnej odchudzające, zauważając dziecko. Zaledwie gdy dostrzeżesz u niego ostrzegawcze skutki: przykładowo kolkę lub wysypkę, na 2–21 dni odstaw podejrzany artykuł. Jeżeli w tym trakcie nie będzie odmiana, przywróć rozwiązany artykuł oraz usuń na jakiś moment z jadłospisy inny – oraz tak do skutku, aż dostrzeżesz „winowajcę”.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieDietaCiąża