Czy warto jeść pistacje?

Czy warto jeść pistacje?

Redakcja

2017-04-24

brak komentarzy

Pistacje - jako jedyne orzechy - posiadają karotenoidy: luteinę a także zeaksantynę, które okazują się elementami plamki żółtej a także równocześnie przeciwutleniaczami, które obronią siatkówkę oka bezpośrednio przed zaburzeniami prowokowanymi przez wolne rodniki. Tym samym zmniejszą ryzyko rozwoju zwyrodnienia plamki żółtej.

Oprócz tego pistacje wyróżniają się na tle innych orzechów ilością wit. A (415 IU), która jest obecna w nich w formie beta-karotenu. Ponieważ obronią również bezpośrednio przed rozwojem kurzej ślepoty a także zespołem suchego oka.

Pistacje na anemię

Pistacje posiadają dużo żelaza (3.92 mg/100 g), w związku z tym pozwalają się odnaleźć w menu użytkowników chorych na anemię. Są również rekomendowane paniom zmagającym się ze zbyt obfitymi miesiączkami.

Pistacje na silne nerwy

Pistacje wyróżniają się również ilością witamin z zespołu B, które głównie polepszają pracę układu nerwowego, powiększają układ odpornościowy na zdenerwowanie a także uspokajają. W pistacjach mnóstwo jest wit. B6, bo aż 1.700 mg/100 g. Tym samym posiadają jej zdecydowanie dużo więcej aniżeli uważana za bardzo bogate kopalnia owej wit. wątroba wołowa (1.083 mg/100 g).

Zdecydowanie warto przyswoić, że trochę pistacji (bez łupinek), co to oznacza mniej więcej 20 g, pokrywa 20 procent dziennego zapotrzebowania na tę wit.. Oprócz wit. B6, pistacje posiadają także wit. B1 (trochę tych orzechów zaspokaja 15 procent dziennego zapotrzebowania). W małych proporcjach posiadają także inne wit. z zespołu B: ryboflawinę (wit. B2) a także niacynę (wit. B3). Ta dawka wzmacniających nerwy witamin przyda się między innymi paniom zmagającym się z PMS.

Pistacje na zrzucanie nadwagi. Ile kcal posiadają pistacje?

W pistacjach znajduje się dość kalorii (562 kcal w 100 g), mimo wszystko mimo to można je dołączyć do jadłospisu wyszczuplającego. Pistacje własne cechy na odchudzanie zawdzięczają znacznej zwartości włókien pokarmowych (aż 10.3 g/100 g), które błyskawicznie a także na długo nasyca, a jednocześnie chroni przed podjadaniu, i leczniczym, nienasyconym kwasom tłuszczowym, którzy systematyzują przemiana materii a także przeciwdziałają gromadzeniu się zbędnej warstwy tłuszczu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta