Co to superfood? Oto najzdrowsze polskie propozycje superżywności!

Co to superfood? Oto najzdrowsze polskie propozycje superżywności!

Redakcja

2016-12-01

brak komentarzy

Co to superfood? Zastanawiałaś się zapewne nad tym niejednokrotnie. Natomiast wyjaśnienie przytaczające nasiona chia oraz spirulinę niedużo Ci rozjaśniło? Zobacz rodzime produkty, które polepszają zdrowie oraz samopoczucie. A dostępność? Odszukasz je w każdym kolejnym sklepie!

Kasza jaglana

Proso, z której tworzy się kasza jaglana, poprzez setki lat stanowiło bazę jadłospisu nie wyłącznie Słowian. Tylko ziemniak zepchnął na dalszy plan „królową kasz”. Z jakiego powodu należy jej się to miano? To jeden z wielu produktów spożywczych zbożowych o właściwościach zasadotwórczych. Ta cecha jest szczególnie świetna dla organizmu, bo przeciętna dieta obfituje w kwasotwórcze składniki takie mięso, nabiał czy cukier. Kasza jaglana obfita jest w beta-karoten, witaminy z grupy B, żelazo, wapń, fosfor, potas oraz lecytynę. Posiada dużo krzemu, który jest konieczny dla zdrowej cery, kosmyków oraz płytki paznokci, a również przeciwdziała zmianom miażdżycowym. Doprowadza białka czy też węglowodanów złożonych. Trzeba przyswoić, iż kasza jaglana nie posiada glutenu. Okazuje się optymalnym jedzeniem w czasie zakażenia – jest lekko strawna, doprowadza licznych substancji wzmacniających, a do tego eliminuje nadmiar śluzu z górnych dróg oddechowych.

Rokitnik

Te pomarańczowe świeże owoce są u nas niedowartościowane, a szkoda – rokitnik to jedna z najbardziej wartościowych roślin rosnących w naszym klimacie. Szczególnie ceniony jest także na świecie (w Azji czy też Starym kontynencie) jako superfood dorównujący jagodom goji czy açai. Zawiera połączenie substancji, które przeważnie nie powstają w pojedynczych artykułach. W zależności od odmiany może zapewniać 300-3000 mg wit. C w 100 g. Co istotne, posiada elementy, które zdecydowanie redukują utratę owej wit. w trakcie przyrządzania posiłków czy przechowywania. Zasobny okazuje się także w karotenoidy, wit. E (czterokrotnie więcej niż nasiona słonecznika) a także K. Doprowadza kwasów omega-3 i omega-6, potasu, cynku, wapnia, żelaza, foliowego kwasu oraz fitosteroli. Przejawia silne cechy przeciwzapalne, antywirusowe oraz przeciwnowotworowe. Umacnia układ immunologiczny, niweluje przebieg atopii czy też łuszczycy. 

Natka pietruszki

Natka pietruszki przeważnie pełni funkcję ozdoby pokarmów, ale jej cechy powodują, iż na pewno zasługuje na więcej! Już jedna łyżka natki zaspokoi każdego dnia popyt na witaminę C. Nie wyłącznie umacnia ona układ immunologiczny, ale także przyspiesza absorpcję żelaza, w które natka dodatkowo obfituje (5 mg/100g). To powoduje, iż natka jest koniecznym elementem jadłospisu ludzi borykających się z anemią. Posiada także dużo beta-karotenu, witaminy z grupy B oraz K, wapnia, magnezu, foliowego kwasu, włókna pokarmowego (40 g/100 g). Dzięki flawonoidom oraz chlorofilowi posiada silne oddziaływanie przeciwutleniające.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieDieta