Bezpieczne sposoby na przeziębienie w ciąży

Bezpieczne sposoby na przeziębienie w ciąży

Redakcja

2016-11-27

brak komentarzy

Przeziębienie w ciąży zdarza się tak samo często jak i przed czy po niej. Jesteś w ciąży i masz typowe objawy - kręci cię w nosie, drapie w gardle, masz katar, gorączkę? Nie wiesz, co robić, żeby nie zaszkodzić sobie albo dziecku? Nie wpadaj w panikę, zacznij działać! Oto skuteczne i bezpieczne sposoby na przeziębienie w ciąży.

Lekkie przeziębienie w ciąży nie wymaga interwencji lekarza - poradzisz sobie z nim sama, pod warunkiem że wkroczysz do akcji od razu, gdy tylko poczujesz, że zaczyna cię coś brać. Im szybciej zareagujesz, tym większą masz szansę, że skończy się tylko na katarze. Babcine metody są skuteczne i – co najważniejsze – nie niosą żadnego ryzyka. Infekcja ustępuje zwykle po 3–4 dniach domowej kuracji.

Przeziębienie w ciąży: zostań w domu

Jeśli czujesz się dobrze i nie masz gorączki, nie musisz leżeć w łóżku. Jednak powinnaś żyć na zwolnionych obrotach. Czytaj, słuchaj muzyki, rób na drutach. Nie bierz się za porządki ani nie wystawaj godzinami przy kuchni. Organizm musi wypocząć, by nabrać sił do walki z wirusami. Pamiętaj o tym, że przegrzanie, tak samo jak oziębienie organizmu, sprzyja rozwojowi choroby. Dlatego nie chodź po domu w piżamie, ale i nie ubieraj się za ciepło. Gdy masz gorączkę, kaszel, jesteś osłabiona – nie staraj się na siłę przechodzić choroby. W takiej sytuacji nie ma lepszego lekarstwa niż wygrzanie się pod kołdrą.

Przeziębienie w ciąży: nawilżaj śluzówki

Suche powietrze zwiększa pieczenie i ból gardła oraz sprawia, że nos się zatyka. Wysuszona śluzówka nosa i gardła jest też bardziej podatna na zakażenia bakteryjne. Dlatego powinnaś pić dużo wody, nawet 3–4 litry dziennie, ale małymi łykami. Dla ciebie i maluszka najlepsza jest niskozmineralizowana, niskosodowa naturalna woda źródlana. Dla urozmaicenia możesz też pić herbatki ziołowe (np. z rumianku albo mięty) i owocowe albo przyrządzić sobie napój z imbiru. Pokrojony w cienkie plastry kawałek świeżego korzenia zalej 0,5 l wody i gotuj na małym ogniu ok. 20 minut. Napar przecedź, dodaj miodu lub soku malinowego, pij ciepły po szklance rano i wieczorem. Używaj też nawilżaczy powietrza albo powieś na kaloryferze mokre ręczniki.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieCiąża