• Żyjemy tak jak kieruje nas natura.
img

Dieta - jak sprostać wyzwaniu?

Dieta cud? Raczej nie sądzę

Czeka nas dieta i będzie ona długotrwała

Gdy mówimy o dietach, często nie możemy oprzeć się wrażeniu, że są one traktowane przez kolejne osoby jako coś magicznego. Już w samym ich wyszukiwaniu można dostrzec błędne założenia. Wielu osobom wydaje się, że gdzieś w mroku Internetu czeka na nie dieta idealna - szybka, skuteczna i przynosząca spektakularne rezultaty bez jakiegokolwiek wysiłku. Najlepiej, jeśli dieta ta będzie działała niemal z dnia na dzień. A przecież nie ma mowy o takim rozwiązaniu.

Czy łatwo jest stosować się do zaleceń diety?

Ciągła kontrola diety

Pytanie o to, czy będziemy w stanie poradzić sobie z założeniami, na jakich opiera się dieta, jest dość skomplikowane. Nie ma na niej jednoznacznej odpowiedzi. Aby przybliżyć problem warto więc zadać sobie kilka pytań pomocniczych. Jedno z nich dotyczy tego, czym tak naprawdę jest dieta. Jeśli przeanalizujemy przynajmniej kilka tych, które cieszą się obecnie szczególnie duża popularnością, będziemy musieli zgodzić się z tym, że dieta jest właściwie tym samym, co nawyki. To właśnie nawykowo często wybieramy się do sklepu, nawykowo też kupujemy różne produkty, robimy śniadanie, obiad oraz kolację i podjadamy różne produkty.

Jedzenie ma wpływ na cały nasz organizm

Gdy przeanalizujemy drogę, jaką pokarm musi pokonać, aby dostać się do naszego ciała, musimy przyznać, że nie ma w tym dużej refleksji. Zdecydowana większość produktów trafia do niego właśnie poprzez nawyk i decyzje, których nie jesteśmy nawet w pełni świadomi. To właśnie dlatego o zmianie diety mówi się tak często w kontekście zmiany nawyków przy założeniu, że te złe zostaną zamienione dobrymi.

Każdy z nas jest nieco inną osobą, nic więc dziwnego, że także zmiana nawyków nie musi przebiegać w ten sam sposób. Okazuje się przy tym, że sama decyzja o zmianie nie jest przeważnie przesadnie skomplikowana. Znacznie trudniej jest utrzymać nawyk diety, choć i w tym przypadku nie stoimy na straconej pozycji. Co ciekawe, dużą role ma w tym wypadku do odegrania nasz mózg. Bardzo często to, jak poradzimy sobie z nową dietą jest uzależnione od tego, jak wyćwiczone mamy utrzymywanie się nawyków.

Konsekwentnie do celu, prostymi metodami

Dla mnie dieta jest celem do fajnego seksu

Ważne aby mieć cel do osiągnięcia, w moim przypadku chodziło o poprawienie stanu zdrowia i poprawienie jakości seksu. Moja dieta miała wspomagać naturalną erekcję i dawać mi szansę na dłuższy i lepszy sex. Twoim celem nie musi być coś tak przyziemnego jak sex, każdy z nas jest inny i cele jakie sobie stawiamy mogą być zupełnie inne. Mnie motywuje akurat seks i dzięki tej motywacji, posuwam się do przodu z dietą.

Oczywiście, nie oznacza to wcale, że jesteśmy pozostawieni sami sobie. Istnieją narzędzia, dzięki którym wytrwanie w diecie jest łatwiejsze. Jednym z nich jest rozpisanie na kartce tego, co będzie nam potrzebne na określone dni tygodnia. Potem, gdy już zdecydujemy się na odwiedzenie sklepu, możemy przygotować listę zakupów w taki sposób, aby to dla produktów niezbędnych do utrzymania diety w koszyku znalazło się możliwie jak najwięcej miejsca. Jeśli to tylko możliwe, warto też skorzystać z pomocy budzika, który będzie nam przypominał o tym, że zbliża się pora posiłku. Warto też trzymać się przekonania, że bez względu na to, co w danym momencie robimy, chodzi o to, by jak najmniej zastanawiać się, a jak najszybciej podejmować decyzję. Pozwala to na pielęgnowanie nawyków, które właśnie w sobie wyrabiamy.

Nie można też stawiać na dietę przesadnie forsowną. I tak będzie ona wprowadzała nowe nawyki, warto więc postarać się, aby dominowały wśród nich takie, nad którymi nie trzeba się w szczególny sposób zastanawiać. Nie ma tu znaczenia, nad jaką dietą pracujemy w danym momencie, każda bazuje na tym, aby zacząć się odżywiać inaczej.

Czy będzie łatwo?

W diecie nie będzie łatwo ale warto

Odpowiedź na pytanie o to, czy poradzimy sobie z wyzwaniami, jakie stawia przed nami nowa dieta, nie jest wcale jednoznaczna. Na pewno jednak osoba, która już pracowała kiedyś nad tym, aby zmienić swoje nawyki żywieniowe,. Będzie miała zadanie łatwiejsze niż ta, która nie ma większego doświadczenia w tym zakresie. Na pewno też będziemy mieli do czynienia z dużą liczbą czynników, na które będzie trzeba zwrócić uwagę. Wyzwaniem mogą być choćby codzienne kontakty z osobami, które na co dzień odżywiają się niezdrowo. Osoby te potrafią mieć na nas niekorzystny wpływ nawet, jeśli nie tylko nie są tego świadome, ale również wcale tego nie chcą. Warto więc zwracać uwagę zwłaszcza na to, jak nasza dieta wygląda poza domem, tam bowiem najczęściej jesteśmy poddawani działaniu bodźców, które stanowią dla niej zagrożenie. Utrzymanie diety to także konsekwencja prowadzonego przez nas trybu życia.

  1. Bądź konsekwentny
  2. Wspieraj dobra zachowania małymi nagrodami
  3. Ustal sobie cel (dobry sex jest całkiem dobrym powodem do diety)
  4. Powiedz przyjaciołom, że zaczynasz dietę (presja grupy pomaga)
  5. Powodzenia

Artykuł napisany przez jednego z naszych czytelników, jeżeli chcesz się czymś podzielić napisz do nas na blog@zdrowozyc.pl

Słodka gruszka

Anna Cisoń - prywatnie żona i matka Oli i Antka. Z zamiłowania dietetyk i dobrze się składa bo robi to co lubi.

Zobacz również

Wasze komentarze na zdrowozyc.pl (0)

Zostaw swój komentarz