Zalety i wady ćwiczeń po porodzie

Zalety i wady ćwiczeń po porodzie

Redakcja

2017-06-01

brak komentarzy

Wiele pań po ciąży zmaga się z kłopotami luźnej a także niewiele jędrnej cery talii. To nieodłączny element rosnącego w szybkim tempie brzucha w trakcie ciąży. Wielokrotnie kremy a także inne uelastyczniające produkty zawodzą. Mam mimo wszystko dobrą informację na rzecz wszystkich mam – da się temu zaradzić.

Jeżeli minął już właściwy okres czasu od narodzin dziecka tzn. wszelkie potencjalne szwy lub rany okazują się całkowicie zagojone, czujesz się świetnie, odżywiasz się normalnie a także równie na sportowo funkcjonujesz na co dzień to przyszedł moment, by zająć się tym, co nadal przypomina nam o ciąży – luźnym brzuchem.

Proces powrotu do jędrnej a także ładnie wyglądającej cery może okazać się różny na rzecz każdej niewiasty. Zależy to od tego czy uprzednio byłyście zgrabne czy miałyście otyłość, jak sporo przytyłyście i jak elastyczna okazuje się wasza skóra. Jednym udaje się odzyskać upragniony wygląd w przeciągu 2-3 miesięcy, innym zajmuje to dużo długotrwalej.

Aktywność po urodzeniu dziecka

Trzeba mieć na uwadze, że by treningi po urodzeniu dziecka były bezpieczny, trzeba dobrze się nawadniać a także stopniować natężenie treningów. Nie można zaczynać od treningów forsownych, ponieważ przyniesie to dużo więcej szkody aniżeli pożytku młodej mamie.

Zalety treningów 

Zalety treningów po urodzeniu dziecka to:

  • ekspresowy powrócenie do sprawności fizycznej sprzed ciąży;
  • umocnienie tkanki mięśniowej, w tym tkanki mięśniowej talii;
  • poprawa samopoczucia;
  • wyładowanie nerwów;
  • większa ilość siły.

Wady treningów 

Wady treningów po urodzeniu dziecka dotyczą wyłącznie nazbyt intensywnych a także forsownych treningów. Te robione sukcesywnie a także rozsądnie nie niosą za sobą ryzyka zdrowotnego. Zbyt wczesne lub intensywne treningi po urodzeniu dziecka pozwalają spowodować:

  • pogorszenie krwawienia poporodowego (pobudza się poziom intensywności krwawienia lub wydzielina zmienia kolor na jasnoczerwony);
  • wszelkiego typu powikłania poporodowe;
  • otwarcie ran poporodowych lub po cesarce.

Jeżeli kobieta po urodzeniu dziecka poczuje się gorzej w okresie treningów, zacznie krwawić (lub krwawienie będzie obfitsze) lub poczuje ból, musi jak najprędzej odnaleźć się pod opieką specjalisty.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Sport