Sport w czasie ciąży: jakie ćwiczenia wybierać?

Sport w czasie ciąży: jakie ćwiczenia wybierać?

Redakcja

2016-11-20

brak komentarzy

Aktywność posiada duże znaczenie na rozwój dziecka, ciało ciężarnej oraz na sam poród. Jeśli ciąża zachodzi właściwie, nie zaleca się zaniedbywać sportu – pod wymaganiem, że okazuje się pozbawiony ryzyka a także dopasowany do sprawności fizycznej ciążarnej.

Dlaczego warto uprawiać sport w ciąży?

Sport pomaga zgubić zbędne kalorie, uatrakcyjnia mikrokrążenie a także rzutuje korzystnie na działanie żołądka, pracę serca, sen, metabolizm. Dodatkowo redukuje zdenerwowanie a także wspiera zmaganie z wrażeniem wyczerpania. Sprzyja także przygotowaniu tkanki mięśniowej krocza a także miednicy do porodu, oraz pozbyciu się ciążowych kłopoty takich jak bóle pleców, opuchlizny czy zaparcia.

Jakie sporty powinny wybierać ciężarne?

Każdy typ ruchu swobodnie okazuje się przedyskutowanie ez specjalistą prowadzącym ciążę. Dla kobiet w ciąży dopuszczalne okazują się takie sporty jak:

  • pływanie a także aqua aerobic;
  • przechadzki;
  • trening na rowerze stacjonarnym;
  • fitness (właściwy program)'
  • joga;
  • body Ball a także pilates.

Aktywności nie mogą być nazbyt intensywne, a jeżeli pojawią się ostrzegawcze objawy, zalicza się zaprzestać ich przeprowadzania.

Po 16 tygodniu ciąży kobieta nie powinna robić treningów leżąc płasko na powierzchni, z nogami w górze - macica może wówczas wywoływać ucisk na kluczowe krwionośne naczynia, co sprzyja uczuciu słabnięcia. W ostatnim trymestrze poleca się obniżenie na neutralnym poziomie treningów, choćby kobieta czuje się świetnie. W tym okresie może postawić na spacery a także robić spokojne treningi rozciągające.

Rodzaje ćwiczeń, których trzeba unikać

Zdrowie a także dziecko okazują się najważniejsze, musimy zatem powstrzymać się od z takich dyscyplin, które pozwalają doprowadzić do pojawienia się urazu. Zdecydowanie warto mieć na uwadze, że gdy macica zdecydowanie się powiększa, rośnie niebezpieczeństwo upadku ciężarnej. Kobieta w stanie błogosławionym musi stronić od dyscyplin takich jak: trening na nartach, trening konna, sporty motoryzacyjne, gry zespołowe a także wspinaczka i którykolwiek typ aktywności, który może doprowadzić do wstrząsu, upadku a także nadmiernego wyczerpania.

Do przeszkód do uprawiania treningów w stanie błogosławionym przynależy między innymi: cukrzyca, dolegliwości sercowe, astma, krwawienie a także plamienie, nadciśnienie, niedokrwistość w ciąży dużego stopnia, zapalenie nerek, zakażenia bakteryjne a także wirusowe, anemia, niebezpieczeństwo przedwczesnym porodem, ciąża mnoga a także poronienia poprzednich ciąż.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

SportCiąża