Kiedy można zacząć ćwiczyć po porodzie?

Kiedy można zacząć ćwiczyć po porodzie?

Redakcja

2017-05-02

brak komentarzy

To, kiedy trenować po urodzeniu dziecka zależy od paru elementów: od tego, jak przebiegał poród, jaki to był typ porodu (cesarskie cięcie czy poród czysty), jak czuje się matka, jak goją się rany poporodowe, jaka okazuje się kondycja młodej mamy. Nie poleca się spacerowania do klubu fitness w początkowych tygodniach po urodzeniu dziecka, gdy ciało matki okazuje się wyczerpane a także łatwo o komplikacje poporodowe, np. krwawienie.

Bardzo ostrożne a także sukcesywnie wdrażane treningi pozwalają osiagnać na rzecz matki dobroczynne właściwości, ale wyłącznie po „dojściu do siebie” po urodzeniu dziecka.

Początkowe treningi po urodzeniu dziecka

Z pewnością dużo kobiet marzy o tym, by od razu po urodzeniu dziecka wrócić do dawnych rzeźby, a zwłaszcza do płaskiego talii. Jednak, okazuje się to niewykluczone – ale przynajmniej nie od razu. Na wstępie przez początkowe tygodnie po urodzeniu dziecka nie zaleca się przeciążać tkanki mięśniowej talii ani jakichkolwiek innej.

Spokojne przechadzki na łonie natury obowiązkowo okazują się rekomendowane, a na pierwszy raz lepiej nie próbować zdecydowanie bardziej doświadczonych a także wyczerpujących treningów. Z reguły niewiasty trenujące bezpośrednio przed ciążą a także w okresie jej trwania prędzej powracają do swojej sprawności fizycznej po urodzeniu dziecka.

U poszczególnych z nich, jeżeli poród przebiegł bez komplikacji, bezpieczny okazują się treningi już po paru-kilkunastu dniach od porodu. Inaczej rzecz się przejawia z kobietami, które rodziły przez cesarskie cięcie. W ich kwestii decyzję o wystartowaniu treningów po urodzeniu dziecka musi przedsięwziąć specjalista, po zbadaniu rany po cesarce.

Generalnie rzecz biorąc, uznaje się, że dobrym momentem na zaczęcie treningów po urodzeniu dziecka okazuje się szósty tydzień. Nie okazuje się to mimo wszystko termin właściwy na rzecz każdej młodej matki a także najrozsądniej okazuje się zadać pytanie specjaliście o pogląd. On będzie w stanie ocenić, czy ciało niewiasty okazuje się gotowy na treningi a także w przypadku wymogu przeprowadzi właściwe badania.

Kobiety karmiące piersią muszą bardzo rozważnie przeprowadzać wyczerpujące treningi. Są badania, według których nadmierny wysiłek skutkuje magazynowania się w mleku matki kwasu mlekowego, który powoduje, że mleko matki staje się gorzkie w smaku. Może to pogorszyć uczucie głodu dziecka. Zmniejszamy szansę wystąpienia temu przy użyciu laktatora – odciągając pokarm bezpośrednio przed zajęciami.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Sport