Joga idealna na kręgosłup

Joga idealna na kręgosłup

Redakcja

2016-09-30

1 komentarz

Treningi na plecy przydadzą się każdemu. Siedzisz przez 8 h w obowiązkach, a następnie w domu odpoczywasz bezpośrednio przed ekranem telewizora? Wiele jeździsz autem? Twój kręgosłup zaraz upomni się o swoje prawa. Joga jest po to, by uwolnić cię od bólu pleców. Które treningi na plecy są efektywne?

Treningi na plecy: jak się przygotować?

Ubierz się lekko, tak by strój nie krępował ruchów, naszykuj 2 koce oraz krzesło. Uwaga: jeżeli ból w plecach okazuje się ostry, wówczas nie wykonuj absolutnie żadnych treningów. By zminimalizować dyskomfort, jaki czujesz, na początek powinnaś “wydłużyć” zapadnięty korpus oraz naprężyć prawidłowo kręgosłup. To pomoże przywrócić odpowiednie ustawienie kręgów. Wobec tego we wszystkich treningach na kręgosłup zwracaj uwagę na największe rozciąganie przodu oraz tyłu ciała. Najskuteczniejsze rezultaty osiągniesz, trenując kilka razy tygodniowo. Nie wyłącznie umocnisz plecy, ale także wymasujesz organy brzucha, co pozwoli im szybciej funkcjonować.

Pozycje jogi (asany) na plecy

  • Virasana – skłon do przodu 
    Uklęknij na kocu, złącz obfite palce stóp, osiądź na piętach. Rozsuń kolana, tak, by korpus zmieścił się pomiędzy nimi, a potem pochyl się do przodu. Opieraj czoło na kocu, wyprostuj ręce. Dociskając pupę mocno do pięt, wyjmij ręce jak najdalej do przodu. Wytrzymaj tak przez minutę, przez czas wyciągając się. Gdy nabierzesz wprawy, możesz to ćwiczenie przedłużać.

  • Bharadvajasana I 
    Ułóż 2 równo złożone koce w odległości ok. 30 cm od ściany. Osiądź na nich, przygotowując stopy z prawej strony: prawa stopa musi przebywać na lewej. Zrób wdech, wyjmij korpus do góry. Prawą dłonią złap się za lewe kolano, lewą ułóż na ścianie. Z wdechem wyciągaj się do góry, z wydechem skręcaj korpus. Wytrwaj w owej położenia ok. 60 sekund, następnie przekładaj nogi na drugą stronę.

  • Bharadvajasana na krześle 
    Osiądź na krześle bokiem, na tyle spokojnie, by siedzenie krzesła podpierało wyższą partia uda. Wyjmij prawą rękę oraz złap się za oparcie krzesła, lewą rękę także ułóż na oparciu. Z wdechem wyciągaj kręgosłup do góry, z wydechem skręcaj się. Wykonuj to ćwiczenie przez minutę, następnie przejdź na drugą stronę.

  • Maricyasana III 
    Usiądź na kocach z prostymi nogami. Zegnij lewą nogę, łydka musi stać prostopadle do podłoże, palce stóp skieruj do przodu. Zrób wydech, opieraj prawy łokieć o zewnętrzną stronę lewego uda. Lewą rękę przenieś na ścianę. Wyciągając się oraz skręcając, trwaj w asanie przez minutę, a następnie powtarzaj ją w drugą stronę.

  • Pasasana
    Kucnij, opierając pięty na kocu złożonym w ósemkę. Złącz stopy. Lewą rękę ułóż na ścianie, prawy łokieć opieraj niżej lewego kolana. Z wdechem wyciągaj się do góry, z wydechem skręcaj się. Poczuj skręt choćby w dole pleców, a po minucie przejdź na drugą stronę.

Dodaj komentarz

Komentarze

justynsz

2016-10-07 09:26:03


praca biurowa to jest masakra. kregoslup boli od ciaglego pochylania sie nad komputrem. joga calkiem pomaga. przynajmniej 1 raz w tygodniu. no i do tego naprawde mozna sie na niej zrelaksowac.

SportZdrowie