Odchudzanie w ciąży - fakty i mity

Odchudzanie w ciąży - fakty i mity

Redakcja

2016-10-11

1 komentarz

Wiele osób za mocno kontrowersyjne uznaje odchudzanie w ciąży. Fakty i mity na temat walki z kilogramami w ciąży cały czas zaprzątają głowę przyszłym mamom. Prawdą jest, że próba wyeliminowania paru nadprogramowych kilogramów powoduje, że gubi się jednocześnie dużo istotnych witamin a także mikroelementów. Takie zmniejszenie ilości substancji wzmacniających prowokuje dysfunkcyjny rozwój dziecka. Inaczej rzecz prezentuje się z ćwiczeniami w ciąży. Aktywność wpływa pozytywnie na zdrowie zarówno matki, jak i dziecka.

Bezpieczne odchudzanie w ciąży – czy w ogóle istnieje?

Czy można odchudzać się w ciąży? To pytanie zadaje sobie dużo kobiet. Zdecydowanie warto wiedzieć, że przejście na dietę w trakcie ciąży grozi poważnym niedostatkiem substancji wzmacniających. Mimo to wiele kobiet w stanie błogosławionym rozważa zrzucanie nadwagi. Lekarze są zgodni, że w takim momencie nie należy nagle modyfikować przyzwyczajeń związanych z jedzeniem. Zdecydowanie warto zaś uatrakcyjnić jadłospis, by był bogaty we wszelkie substancje odżywcze.

W okresie ciąży zmieniają się mechanizmy wewnętrzne, poziom węglowodanów w czasie między daniami gwałtownie zmniejsza się, dlatego wrażenie głodu u wielu kobiet a także chęć przegryzania w czasie między daniami to częsty przypadek.

Walka z kilogramami w stanie błogosławionym jest zatem nie tylko ryzykowna, ale właściwie wykluczona. Przyszła mama nie powinna zapominać, że jest odpowiedzialna za jeszcze jednego małego człowieczka.



Trzeba brać również pod uwagę ryzyko, że dziecko nie będzie właściwie się rozwijać, toteż zamiast myśleć o dietach, przyszła matka musi potraktować te 9 miesięcy jako czas na odpowiednie żywienie. To pomoże stracić nadwagę po rozwiązaniu. 

Trzeba mieć na uwadze, że wzrost wagi w tym okresie jest mimo wszystko gwarantowany.

Sport a ciąża

Odchudzanie w ciąży oraz fakty i mity jemu towarzyszące często dotyczą również sportu. Sport to jednak, w przeciwieństwie do diety wyszczuplającej, zdrowie - również w stanie błogosławionym. Wysiłek ruchowy pobudza umiejętność ciała do przetwarzania tlenu, polepsza mikrokrążenie, powiększa masę i siłę tkanki mięśniowej a także wspiera wypracowywanie wydolności. Systematyczne treningi umożliwiają również radzenie sobie z fizycznymi a także emocjonalnymi wyzwaniami, które niesie za sobą ciąża.

 Sport w czasie ciąży jest ze wszech miar zalecany. Dbanie o swoją kondycję polepsza zdrowie, dotlenia ciało kobiety a także dziecka. Nie zawsze jednak treningi ruchowe są rekomendowane. Co poniektóre panie w ciąży nie powinny nadwyrężać swojego ciała. W związku z tym bezpośrednio przed startem jakiegokolwiek programu treningowego kobieta musi skontaktować się z specjalistą, który realnie oceni stan zdrowia przyszłej mamy.

 Kobiety, które chorują na cukrzycę, dolegliwości sercowe, astmę, posiadają plamienie (inne aniżeli implantacyjne) lub krwawienie, niewydolność szyjki macicy, niskie łożysko lub są w grupie ryzyka poronienia, nie powinny trenować. 

forskolin


Dodaj komentarz

Komentarze

dorotakrawczyk27

2016-10-14 10:05:05


wiadomo, sport to jest zdrowie, ale chyba z tymi mitami chodzi o to, ze niektore kobiety przesadzaja, przetrenowuja sie a to moze miec bardzo zly wplyw na dizecko.

SportCiąża