Diety dla kobiet w ciąży, czyli jak dbać o sylwetkę bez narażania dziecka

Diety dla kobiet w ciąży, czyli jak dbać o sylwetkę bez narażania dziecka

Redakcja

2016-08-28

1 komentarz

Ciąża to najdogodniejszy moment, by przejść na rozsądny sposób żywienia się. Konsumowanie różnorodnych a także odżywczych składników zapewni dziecku poprawny start, określony pożytek przynosząctakże przyszłej mamie. Trzeba mieć na uwadze, że nie czas na wdrażanie zasadniczych modyfikacji. Niepożądane jest przechodzenie z jadłospisu typowo mięsnego na wegetarianizm, a także odwrotnie. Pomogą drobne korekty w nawykach związanych z jedzeniem, by dziecko uzyskało najskuteczniejsze substancje odżywcze. Jednocześnie takie zrównoważone diety dla kobiet w ciąży sprawnie zadbają o figurę przyszłej mamy.

Jadłospis dla pań w stanie błogosławionym musi być zróżnicowany a także zbilansowany w celu zagwarantowania siły oraz adekwatnej ilości kcal. zarówno mamie, jak i jej dziecku. Poprawne jedzenie w ciąży to nic innego, jak rozważne korzystanie z różnorodnych grup odżywczych a także odpowiedni wybór składników z tychże grup.

Co jeść w ciąży?

Najzdrowsze diety dla kobiet w ciąży powinny obfitować w najważniejsze w piramidzie odżywiania ciężarnej elementy, które stanowią złożone węglowodany. Wyroby piekarskie, płatki zbożowe, makarony, ryż i ziemniaki powinny stanowić około 1/3 wszystkiego, co konsumujesz. Idealny będzie naturalny ryż, razowy chleb a także makaron. Zawierają, bowiem wit. z zespołu B, E, 20% białka a także włókno pokarmowe. Ważną częścią jadłospisu są jarzyny a także świeże owoce. Dostarczają wodę, włókno pokarmowe, witaminy a także sole mineralne.

Cytrusy, truskawki, kiwi jemy dla dostarczenia organizmowi odpowiedniej ilości wit. C. Owoce żółte, a więc mango, brzoskwinie, morele to z kolei kopalnia beta-karotenu. Pomarańcze, mandarynki, jeżyny, maliny a także banany, posiadają kwas foliowy. Suszone owoce to doskonałe źródło żelaza. Warzywa zielone takie jak brokuły, brukselka czy szpinak to nieocenione źródło kwasu foliowego, wit. C, beta-karotenu a także żelaza. Warzywa o jadalnych korzeniach – marchew, rzepa są źródłem wit. B1.Nasiona roślin strączkowych a także soczewica posiadają białko, włókno pokarmowe, wit. z zespołu B i sole mineralne. Soki owocowe i warzywne to źródło płynu, witamin a także soli mineralnych.

Zobacz też: czy na pewno warto eliminować węglowodany złożone z diety?

Mleko, jogurty, sery posiadają wapń, który jest jednym z najistotniejszych minerałów w okresie ciąży. Wspiera on rozwój układu kostnegoa także broni kościec matki. Mięso, jaja, nasiona roślin strączkowych czy orzechy pełne są białka, które przyda się do budowy komórek, tkanek a także narządów dziecka. Są także źródłem wit. z zespołu B, żelaza a także cynku. Produkty z zespołu cukrów, tłuszczów a także olejów są tuczące a także ubogie w substancje odżywcze. Trzeba zredukować ich jedzenie do poziomu 30% konsumowanych kcal.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 146 głosów.

Dodaj komentarz

Komentarze

krotki

2016-10-14 10:05:43


to w ogóle można mieć jakąś dietę w ciąży? przecież to jest niebezpieczne.

ZdrowieDietaCiąża